Stage in Californie. - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van lianne wezeman - WaarBenJij.nu Stage in Californie. - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van lianne wezeman - WaarBenJij.nu

Stage in Californie.

Door: lianne wezeman

Blijf op de hoogte en volg lianne

20 Mei 2011 | Verenigde Staten, Hanford

Hallo allemaal,

Woensdag ben ik aangekomen in Hanford. Na een lange vlucht naar Los Angeles(die duurde 10 uur) en toen 2 uur wachten op de bus naar Bakersfield. En toen 3 uur met de bus. En daar is Willy mij komen ophalen. En was ik Amerikaanse tijd 19.45 op de eindbestemming. Moe! De vlucht was een leuke ervaring om mee te maken, bij het opstijgen en landen moesten we bij de paarden staan. En dan moesten we om de paar uur water geven, maar dit heb ik 1 keer gedaan. De andere keren hebben de anderen het gedaan.
Deze avond heb ik gelijk amerikaans gegeten! Een hamburger waar je alleen al genoeg aan hebt als maaltijd. De volgende dag kon ik gelijk aan de bak.

Om 7 uur beginnen we. Dan helpen we met de stallen uitmesten, de paarden staan hier op zaagsel. Geen kruiwagens daarvoor zijn de afstanden te groot maar een trekker met 2 aanhangers waar we het opgooien. Toen gingen we de paarden voeren, hooi. Er is iemand die voert altijd het krachtvoer. En we harken bij de stallen. Hierin ligt geen steen maar zand met grind gemengd. Ik moet nog even vragen wat het precies is. Vandaag heb ik gekeken bij het rijden. En zelf heb ik nog een paard gelongeerd.

In de middag ben ik gaan slapen want ik kon niet meer. In de avond hebben we met de familie mee gegeten. Drukke boel met al die kleine kinderen. We aten met 11 man. Daarna zijn we nog boodschappen gaan doen in de wallmakt die 24 uur per dag open is. Hier verkopen ze echt alles! Maar welke idioot gaat er om 2 uur s’nachts boodschappen doen.

Het is zo groot hier! Er staan 60 paarden ongeveer. Er worden nog 4 veulens verwacht. Het bedrijf is van familie de Groot. De hele familie, broers zussen kinderen, wonen op het terrein. De meesten werken ook mee met dingen ergens op het terrein. De Groot zelf komt uit Nederland. Willy Arts komt ook uit Nederland. De zoons en dochters praten wel Engels.

How is life there?
Foto's komen nog!

  • 20 Mei 2011 - 13:16

    Jannetta:

    wat leuk om jouw verslag te lezen en je zo te kunnen volgen. ik hoop dat je daar veel zult leren en lekker ook mag paardrijden. geniet ervan en werk ze !!

  • 20 Mei 2011 - 13:34

    Larissa:

    Jeeeee, eindelijk een berichtje! Klinkt cool daarzo! Hier gaat alles z'n gangetje. Ik kan meedoen met de wedstrijd morgen! Dus je hoort nog hoe het af is gelopen...
    Ik wacht op je volgende berichtje!

  • 20 Mei 2011 - 15:24

    Amanda:

    Fijn om te horen dat je veilig daar bent aangekomen ;) Ze houden je daar wel bezig zo te horen ;p Goed zo!
    Werk ze en neem ook tijd om te genieten ;)

  • 20 Mei 2011 - 15:33

    Paps En Mams:

    leuk verhaal, hebben het met veel plezier gelezen. nog last van een jat leg?
    duurt ongeveer een week.
    groetjes en kus

  • 20 Mei 2011 - 17:16

    Henriette:

    Klinkt allemaal leuk meid. En tja, alles 24 uur open...het is wel handig als je 's nachts is honger hebt..haha.
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen..

  • 20 Mei 2011 - 20:16

    Marleen:

    He hallo avonturier!!! Leuk om zo je ervaringen te lezen. Poeh he, het is wat, de kleine Lianne in een Groot paardenbedrijf bij familie de Groot in het Grootse Amerika achter een Grote hamburger en shoppen in een Grote supermarkt. Nou, daar word je dan vast een hele Groooote meid van! Hopelijk niet van die hamburgers... Nou, geniet er maar lekker van, van het paardengebeuren dan he en dus niet die hamburgers. Ben benieuwd of ze er ook nog wel eens wat anders eten. Leuk dat je ons af en toe een beetje bij kunt praten! Doeidoei!!!

  • 21 Mei 2011 - 03:13

    Simone:

    Sounds Good Lianne! :)

    Ben nu al benieuwd naar je volgende verhalen, en jij bent al snel met je fotos! ;)

  • 21 Mei 2011 - 06:18

    Petra:

    Hey Lianne de idioten die 's nacht om 2u nog booschappen gingen doen dat zijn idioten zoals wij Doeke en Petra als we van stal terug naar huis reden....

    hahahahaha

    heel veel plezier daar.....

  • 21 Mei 2011 - 07:34

    Fennita:

    Hoi Lianne,

    Wat leuk om te lezen hoe het daar met je gaat. Fijn dat je dat voor het thuisfront bijhoudt. Ik kan me voorstellen dat het je af en toe te druk is met zoveel mensen om je heen. Nou dan gebruik je als excuus maar dat je je reisverslag nog bij moet houden. Dan hebben wij er ook weer voordeel van.
    Veel liefs en had ik al gezegd dat ik het allemaal heel knap van je vind? Nou bij deze.
    Groetjes Fennita

  • 21 Mei 2011 - 08:40

    Ellie & Mariska:

    Hee Lian,

    Mooi dat je veilig aangekomen bent!
    We zijn wel jaloers hoor haha :P
    Wat is het daar mooi!

    Veel plezier en we wachten op je volgende bericht :)

    Xx

  • 21 Mei 2011 - 11:01

    Saakje:

    fijn dat je goed bent aangekomen.ik hoop dat je het naar je zin zal krijgen en ik vond het leuk om te lezen wat je doet en zal gaan doen. vr.gr.saakje

  • 21 Mei 2011 - 20:00

    Tante Geziena:

    hallo lianne mooi dat je goed aan gekomen bent. ik kan goed begrijpen dat je moe was.je verslag eindelijk gelezen kon er eerst niet in komen dus heb je moeder even gebeld.heel veel succes daar groetjes van ons henk en geziena

  • 22 Mei 2011 - 16:15

    Nathalie:

    hey lianne,
    zo te lezen heb je het nu al naar je zin daar. foto's zien er echt heel mooi uit.
    veel plezier daar nog en succes met je stage. groetjes nathalie

  • 23 Mei 2011 - 06:52

    Evelien Kist:

    He Lianne,

    Wat een geweldige ervaring! Fijn te kunnen lezen wat je zoal doet, ik geef je verhalen door aan de collega's die interesse hebben.
    Hoop meer te lezen van je,

    geniet en hou je haaks!

    hartelijke groet,

    Evelien Kist

  • 28 Augustus 2011 - 08:40

    Henk En Geziena:

    liane welkom in het natte nederland ik hoop dat je het na je zin hebt gehad
    28-08-2011 22.40

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hanford

Stage in Californie.

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2011

Laaste paar dagen

16 Augustus 2011

Wat is het toch super hier!

29 Juli 2011

Wat een leven hier..

09 Juli 2011

De zomer is begonnen!!!

20 Juni 2011

San Francisco
lianne

Op naar Canada!

Actief sinds 14 Mei 2011
Verslag gelezen: 2283
Totaal aantal bezoekers 32011

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Rondreis Canada

08 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Op naar Canada

18 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Stage in Californie.

Landen bezocht: