Wat is het toch super hier! - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van lianne wezeman - WaarBenJij.nu Wat is het toch super hier! - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van lianne wezeman - WaarBenJij.nu

Wat is het toch super hier!

Door: lianne wezeman

Blijf op de hoogte en volg lianne

16 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Hanford

Josan en Bo zijn 13 juli gekomen. Erg gezellig en 2 weken later is Maarten nog gekomen.
We zijn naar Yosemite national park geweest. Dit was super mooi. En de uitzichten zijn prachtig. We moesten er wel 4 uur voor heen rijden maar het was de moeite waard! Na 4 uur waren we in het park maar het park is zo groot dus het is wel even rijden naar mooie dingen. 1 dag is veel te kort om alles te zien. (dus nog een reden om terug te gaan, vrijwilligers die mee willen?;)). Bij de glacier point road zijn we naar een uitkijkpunt gelopen. Als je hier naar beneden keek dan was het een diepe afgrond. De bomen zijn hier ook groot! Daarna zijn we terug gereden naar de Yosemite valley. Hier was een rivier waar je kon raften. We hebben hier lekker in de zon gezeten. Onderweg zag je ook verschillende kleine watervallen bij de rotsen. Weer een leuke dag!

Het weekend erna ben ik mee op concour geweest. Toen zijn we naar Web Ranch geweest. Dit is in de buurt van San Francisco. We moesten 4 uur rijden en we hadden 6 paarden mee, we gingen met de grote trailer. Het was een kleine wedstrijd, 2 ringen en een inrij ring.
De eerste dag gingen ze alleen trainen en de zaterdag en zondag was de wedstrijd. Zaterdag waren de reguliere klasses. En zondag waren er nog selecties voor het Amerikaans FEI kampioenschap jonge paarden. Willy, Ashlyn en Caitlin deden hier ook aan mee.

Het weekend daarna zijn we op een rondtrip geweest. Vrijdag om 1 uur naar Las Vegas. Om 8 uur kwamen we daar aan. De stad ligt midden in een woestijn. En we komen aanrijden en zien gelijk ons hotel!!!!!!!! Super luxe!!!! Zoiets krijg je nooit meer. Rondgekeken en daarna met een taxi naar de strip gereden. Volgende dag zijn we naar Hooverdam geweest. De grootste dam in de wereld. Daarna zijn we naar San Diego gereden. Hotel zoeken was verrekte moeilijk want alles zat vol.(zaterdagavond) Toen heeft iemand van een hotel voor ons rond gebeld en zijn we naar een hotel gegaan een dorp verder. Dit was goed. We zijn hier 1 nacht geweest. Zondag uitgeslapen en terug naar San Diego gereden. Een dag op het strand besteed en super veel in het water gezwommen. We zijn wezen eten bij Tony’s Roma’s. Super lekkere spare-ribs! Die avond naar het hotel gereden, we hadden in de ochtend een hotel gereserveerd was wel handig. Daarna zijn we naar Old Town San Diego gereden. Super mooi. Er was op een plein nog 2 mensen uit Equador muziek aan het maken. Heel leuk.
De maandag zijn we naar Del Mar horse park geweest. Een groot concour. En we zijn bij Steffen Peters op stal geweest. Dit was leuk om te zien.
We hebben veel miles gereden deze 4 dagen!!!!

Foto's van alles moeten jullie maar komen bewonderen als ik weer thuis ben!

De laatste 2 weken zijn aangebroken op de ranch. Ik heb hier een super gave periode gehad. Veel geleerd. En ook over het Amerikaanse leven. Heb nieuwe vrienden gemaakt en ik zal het wel gaan missen. Wou nog wel een paar weken langer blijven aangezien ik de eerste 2 ½ week nog niet naar school hoef. Maar het is ook weer tijd om naar huis te gaan.

• 17 Augustus 2011 - 06:23

Remko Russchen:

laatste 2 weken, dat wordt spannend, het zal best lastig worden voor je denk ik om weer terug gaan naar NLD. Maar als ik weer eens in de buurt ben kom ik de foto's wel bekijken. Fijne laatste 2 weken en tot in NLD.

• 17 Augustus 2011 - 07:21

Paps En Mams:

Geweldig die ervaringen die je daar doet. Je hebt veel gezien. We zijn eigenlijk wel een beetje jaloers. Nog 12 dagen. Succes de laatse 2 weken. Kus en knuffel.

• 17 Augustus 2011 - 07:57

Caroline:

Hey Lianne, wat gaat de tijd snel zeg, ben je over 2 weken gewoon alweer terug. Erg leuk en interessant hoor om al je reisverslagen te lezen en als je terug komt wil ik alles horen hoor en je foto's zien! Tot gauw liefs Caro :)

• 17 Augustus 2011 - 16:15

Corien:

he Topper,

geniet er nog maar even flink van de laatste 2 weken!

• 18 Augustus 2011 - 06:45

Sandra :

Jeetje wat heb jij het mooi daar , ik krijg bijna heimwee naar maart toen wij er waren , den komt in okt 6 wkn thuis aftellen dus
    Hier gaat het moeizaam , maar de kampen zijn leuk nog twee weken en dan begint het normale leven weer
    Veel aktiviteiten dus en proberen nieuwe dingen op te zetten totover 10 dagen
    Liefs Sandra

• 18 Augustus 2011 - 08:53

Jannetta:

wat heb jij veel meegemaakt zeg. Geweldig om dit allemaal te kunnen doen. Ben zeer benieuwd naar al je foto's. Geniet nog maar even heel goed van dit prachtige leven want Ned. is niet zo mooi en zo warm hoor. Met Matsje doen we nu heel veel zijn met 4 friezen het bos en en renbaan op geweest super gezellig.Helpen nu ook veel op de manege en ondersteunen Sandra waar mogelijk. Tot gauw en een goede terugreis!! Groetjes !!

• 21 Augustus 2011 - 11:31

Hommie En Nannie:

Hoi Lianne
    We zijn weer terug van vacantie, we hebben prachtig mooi weer gehad.Jij hebt ook al weer heel wat gezien.wij wensen je nog een paar fijne dagen en een hele goeie terug reis, en we zien je hoop ik gezond weer bij je ouders thuis.
    groetjes hommie en nannie

• 22 Augustus 2011 - 13:38

Sandra:

hey lianne!!!

sorry we hebben nog steeds niet achter skype gezeten, maar ik kom straks al je foto's en verhalen graag zien/horen. lijktme geweldig!
    geniet nog ff, en neem alles nog even goed in je op, maak nog wat extra foto's van dingen die je vergeten was, nu kan dat nog!!!!

tot snel meis!

• 24 Augustus 2011 - 09:12

Arie En Jael:

Hey Lianne,

Over 4 dagen is jou mooie avontuur afgelopen, en zal het voor jou wel weer even wennen worden hier in het koude kikkerlandje. Wel heel mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. Lianne, geniet er nog even van. Wij wensen jou een hele goede reis terug. En wij komen gauw jou foto's bewonderen.

Groetjes Arie en Jael