Laaste paar dagen - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van lianne wezeman - WaarBenJij.nu Laaste paar dagen - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van lianne wezeman - WaarBenJij.nu

Laaste paar dagen

Door: lianne wezeman

Blijf op de hoogte en volg lianne

25 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Hanford

Hallo allemaal.

Deze week is de laatste week dat ik hier ben. Willy, Ashlyn en Caitlin zijn naar de FEI Jonge paarden kampioenschappen in Chicago dus het is rustig in de barn. Elizabeth en Tamara zijn er en de kids.

Afgelopen zaterdagavond zijn we nog naar een autocross geweest in Hanford. Was leuk, en ik heb ook nog in zo'n kleine auto gezeten. Heel krap maar je moet ook wel stevig zitten in zon'n auto!
Zondag zijn we nog naar de kerk geweest. De priester die er was was zijn laatste keer. Dus hij nam afscheid en de verhalen die hij vertelden waren leuk om naar te luisteren. Sommige dingen wel moeilijk om te volgen in het engels maar de hoofdlijn snapte ik wel.
Daarna zijn we de middag naar het meer geweest en toen was de zondag weer om.

De afgelopen 2 weken hebben we iedere avond bij Betty en Tony gegeten. Dus we hebben zelf iedere avond geen eten hoeven koken, wat een luxe. We hebben ook een keer steak gegeten.

Een paar weken geleden hebben we ook nog een rondleiding gehad over de hele ranch. We zijn langs de 2 boerderijen gereden met de melkkoeien en jong vee. Ze hebben hier 11000 koeien. In het seizoen worden er 7 kalven per dag geboren. Van de 11000 koeien melken ze ongeveer 4500 koeien. Er word dan ook 24/7 gemolken. Ze hebben ongeveer 1000 hectare land en verbouwen zelf hooi en mais. Het land doen ze hier bevloeien met water waar meststoffen inzitten.
Er is een helicopter die gif spuit op het land. Afgelopen nacht was die ook aan het spuiten. Een lawaai maakt die helicopter.

Van de week waren er mensen van Altech hier die gingen lunchen met Tony. Diegene van Altech kwam aan in Fresno met zijn eigen vliegtuig. Hij heeft in ruim 130 landen in de wereld werkzaamheden. En hij conctroleert zelf alles.
Nadat hij hier was geweest vloog hij door naar Chigaco en de dag erna naar China. Ongelofelijk. Die man heeft een visie en dat is de wereld verbeteren.
Ik heb deze man zelf niet ontmoet. Maar de dingen die Tony erover verteld zijn leuk om te horen.

Vrijdag nemen we om 4 uur de bus in Bakersfield. En dan een nacht bij een hotel in Los Angeles. Ik vlieg om 2 uur in de middag. Nederlandse tijd is dat 23.00 uur zaterdagavond. Ik land zondagochtend 9.15 nederlandse tijd.
Een lange vlucht van 10 uur!
Tot horens!!

  • 25 Augustus 2011 - 07:26

    Henriëtte Vink:

    Hoi Lianne,

    Ik wil je een goede terugreis wensen en sterkte bij het afscheid van dat prachtige land. Ik heb genoten van je mooie reisverslagen en foto's.
    Het is vast even wennen, maar geniet van je paps en mams en zusje. Veel plezier!!!

    Groetjes Henriëtte

  • 25 Augustus 2011 - 11:05

    Hoi Lieve Schat:

    Wat is de tijd snel gegaan dat je op stage was. Na elke keer dat ik het verslag las afgelopen tijd, dacht ik wauw wat maak je veel mee en wat zul je gegroeit in bijvoorbeeld: mensenkennis, hoe doen andere mensen dingen, dat er meer is dan je eigen visieuse cirkel van uit je eigen zijn ,waar veel mensen vaak in blijven steken, en dat je nog meer interesse toont in andere mensen[hou dit vol want dan ga je nog meer groeien] en vooral in iemands zijn geloof en leuk dat je de stap hebt gezet om mee te gaan naar de kerk voor je eigen beleving. Fantastistich vind ik het en ben super trots op jou dat je dit maar toch zelf hebt gedaan en hebt ondernomen. Ik kijk en naar uit om je weer te zien en dat ik je weer mag vast houden met je praten en lachen. goede terugreis en knuffels van een super trotse vader

  • 25 Augustus 2011 - 11:23

    Hoi Lianne:

    Wij zijn natuurlijk allemaal blij dat je weer thuis komt. Ik ga zaterdag appeltaart maken en als het mooi weer is, kunnen we wel even met z:n allen pannekoeken buiten bakken met lekkere stroop uit nederland als iederen dit wil. Wat voor toetje wil je !!!! Dan kunnen we foto;s kijken en lekker iets drinken met z"n allen eventueel. Je mag natuurlijk daarvoor wel even naar de manege, ik weet dat je staat te popelen om daar heen te gaan natuurlijk, maar hoop dat je dan wel weer een beetje op tijd thuis bent. We kijken wel even, alles is goed en het is zoals het is. Dikke knuffels mam en paps.

  • 25 Augustus 2011 - 13:14

    Sandra:

    hey lianne!
    alweer een mooi verhaal, ben erg benieuwd om al je verhalen te horen en alle foto's te zien. en na het lezen van je moeders bericht krijg ik ook wel zin in pannenkoeken...haha, weet niet of ik zondag al kom, maar anders in de loop van volgende week wel hoor!!!!
    GENIET NOG ZOLANG HET KAN!!!!!

  • 25 Augustus 2011 - 16:02

    Hennie:

    he lianne hier nog even een laatste groet, geniet nog even, van de laatste dagen.wij wensen je een fijne vlucht . zien we je weer als je thuis bent. groetjes hennie en henk

  • 25 Augustus 2011 - 16:47

    Gerda:

    lianne tot zondag!! geniet nog even! Liefs gerda

  • 26 Augustus 2011 - 08:29

    Jannetta:

    Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen en de vele foto's die je ongetwijfeld zult hebben. Eeen hele goede terugreis "business" lijkt mij heel gaaf en relex. Misschien al tot zondag.

  • 26 Augustus 2011 - 19:44

    Henk En Geziena:

    hallo lianne ,
    misschien te laat maar een goede hele goede vlucht terug, verhalen en foto's komt later wel geniet eerst thuis met jullie eigen groepje.tot gauw als je het niet meer leest dan komt hetr later wel.ben toch wel een beetje trots op je ,je vader nog meer maar dat mag.ik vind het super wat je hebt gedaan.groetjes van ons

  • 26 Augustus 2011 - 21:02

    Remko Russchen:

    Goede terugreis Lianne! Wij zien je vast wel weer eens in de polder voor de verhalen!

    groeten Remko

  • 30 Augustus 2011 - 10:42

    St.Uitwisseling:

    Hallo Lianne,

    We hebben je gevolgd op waar ben jij nu en zo te lezen heb je heel wat meegemaakt. Mogen we een deel van je laatste verslag gebruiken in onze neieuwsbrief later dit jaar?
    Hoe is het nu met je? Kun je al een beetje wennen aan het gewone leventje in Nederland? Misschien voelt het alsof je een beetje in een gat valt, dat is een gevoel dat de meeste mensen hebben die langere tijd in het buitenland zijn geweest.
    Met hartelij ekgroet,
    STICHTING UITWISSELING

    Marlous Mens

  • 01 September 2011 - 19:34

    Yvonne Jager.:

    Nogmaals WELKOM THUIS, ben blij dat je er weer bent!!
    Liefs en tot gauw!

  • 20 Maart 2017 - 17:05

    Iris Veronica:

    Hoihoi!

    Wat een leuke verhalen Lianne! Het klinkt heel leuk en veel te leren daar zo te horen.
    Je kent mij niet maar ik ben zelf nu ook aan het zoeken voor een stage in Amerika. Mag ik vragen bij welk stage bedrijf jij stage hebt gelopen?

    Groetjes,

    Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hanford

Stage in Californie.

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2011

Laaste paar dagen

16 Augustus 2011

Wat is het toch super hier!

29 Juli 2011

Wat een leven hier..

09 Juli 2011

De zomer is begonnen!!!

20 Juni 2011

San Francisco
lianne

Op naar Canada!

Actief sinds 14 Mei 2011
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 32017

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Rondreis Canada

08 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Op naar Canada

18 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Stage in Californie.

Landen bezocht: