De eerste week Toronto, Georgetown, Erin - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu De eerste week Toronto, Georgetown, Erin - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu

De eerste week Toronto, Georgetown, Erin

Door: Lianne Wezeman

Blijf op de hoogte en volg lianne

17 Juli 2016 | Canada, Toronto

Ik ben voor vier weken in Canada. De eerste paar dagen verbleef ik in Toronto. Ik heb hier genoten van het weer op Toronto Islands. Dit is een eiland naast Toronto waar je met de ferry naar toe kan. Bezocht door veel toeristen en locals die naar het strand gaan en even weg van de grote stad willen. Het is namelijk een plek waar veel Canadezen een vakantiehuisje hebben. Ik heb hier enkele foto's gemaakt van de skyline van Toronto bij zonsondergang.

In de ochtend ben ik met de trein naar Oakville gegaan om met een vriendin te lunchen. Ik was nog niet eerder met de trein gegaan dus het was even zoeken maar ging prima!

Ik heb het Royal Ontario Museum bezocht. Ik kon voordelig als student naar binnen, op de Stoas pas staat student ;). Dit is de moeite waard om te bezoeken. Je krijgt hier een inzicht hoe de oorspronkelijke bewoners in Canada leefden.

In Canada is het vrij simpel om mensen te leren kennen. De Canadezen spreken je snel aan en daardoor maak je een praatje. Zo heb ik een Jongen uit Zwitserland leren kennen die door Canada reist en daar naar toe gaat waar hij zin in heeft.

In downtown Toronto hardlopen is niet aan te raden. Vanwege de vele uitlaatgassen is het niet prettig ademhalen tijdens het hardlopen. Op donderdag ben ik met de trein naar Georgetown naar Michelle. Ik heb hier heerlijk bij haar ouders gegeten. De volgende ochtend ben ik gaan hardlopen en hier was de buitenlucht veel beter!

In Canada schijnt het vaak voor te komen dat je voor een koffiepauze naar buiten gaat. Even het kantoor uit en bij Tim Hortons of Starbucks koffie gaat drinken. Bij Tim's heb je bagels die je plane of toasted kan eten, dit is wel een Canadees ding.

Vrijdag ben ik naar de stal in Erin gegaan waar ik in 2013 ben geweest. Ik ben met vrienden uit eten geweest en het was heerlijk om ze weer te zien. Iemand zei, you're accent is still there. Dus het was een goeie kans om bij te praten.
Ik heb hier een van de paarden gereden. Dit was een 5-jarige kwpn die is geimporteerd uit Nederland. Hij wordt nu klaar gemaakt voor de Huntershows hier in Canada.

Na dit weekend ben ik naar Midland vertrokken waar het volgende blog over zal vertellen!

  • 22 Juli 2016 - 08:20

    Hennie:

    Leuk het verslag te lezen lekker aan het genieten


  • 23 Juli 2016 - 16:22

    Gerda:

    Geniet ervan lianne! Leuk om zo af en toe iets te lezen.
    Piet heeft vandaag Canada weer verlaten en is nu in Ierland ☺️

  • 24 Juli 2016 - 12:29

    Marrie:

    Fijn dat de reis naar Canada goed is gegaan. Maak er een onvergetelijke reis van. We willen graag je verhalen lezen. Dikke zoen mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lianne

Op naar Canada!

Actief sinds 14 Mei 2011
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 32001

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Rondreis Canada

08 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Op naar Canada

18 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Stage in Californie.

Landen bezocht: