Montreal - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu Montreal - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu

Montreal

Door: Lianne Wezeman

Blijf op de hoogte en volg lianne

26 Juli 2016 | Canada, Toronto

Zaterdag ben ik met de trein vanaf Ottawa naar Montreal gegaan. Deze rit duurde 2 uur, vergeleken met de andere treinreizen valt dat mee. Op het metrostation kwam ik nog een mevrouw tegen die ik eerder die week had leren kennen in de trein Toronto-Ottawa. Dat was een toevallig weerzien.

Overal in Quebec spreken ze Frans, ook in Montreal. Na het inchecken in het hostel heb ik eerst een stuk hardgelopen. Handig om de buurt te verkennen. Het hostel is midden in de stad en een ideale plek.
Op dit moment zijn er diverse festivals in Montreal. Ik ben op zaterdag naar het 'Just for Laugh' festival geweest. Er was een standup comedian show. Daarna heb ik aan de overkant van het theather iets gedronken. De mensen die in deze bar werken zijn erg gastvrij. Ze vragen wat je doet in de stad en wat je verdere plannen zijn. Aan de bar zaten nog een aantal mensen uit Amerika. Ze waren met een groep van vier een weekend weg, moeder en drie dochters. Een leuke bar om nog eens terug te komen.

Op zondag ben ik naar de Mont Royal geweest. Deze berg ligt naast de stad en je hebt een uitzicht over Montreal en omgeving. Aan de voet van de berg staat het George-Etienne Cartier Monument. Hier is een kleine markt bij ontstaan en aan de voet van een Monument zal een hele grote groep straatartiesten. Ik heb hier bijna twee uur gebleven en er kwamen steeds meer bij. Het scheelt dat het erg mooi weer was. Het is erg warm en benauwd soms. Rond de 30-35 graden.

S'avonds ben ik met een aantal meiden van het hostel naar een Afrikaans festival geweest. Dit was om de hoek, hier heb ik voor het eerst ook een Canadese snack Poutine geprobeerd. Dit is friet met jus en kaas. Leuk om eens geprobeerd te hebben.
Daarna zijn we naar de afsluiting van het festival gegaan. Sit was een optreden van een Afrikaanse zanger. Geen idee waar hij over zong maar het ritme van de muziek was erg goed.

Om de avond af te sluiten ben ik naar een Ierse pub geweest, hier gezellig aan de bar een aantal jongeren uit Montreal ontmoet. Met een livezanger een leuke afsluiting van de dag.

Ik was 3 nachten in Montreal en heb een groot deel van de stad gezien. Een goede manier om de stad te verkennen is het huren van een Bixi fiets. Door de hele stad zijn punten waar je de fiets kan pakken en dan heb je 30 minuten de tijd om te fietsen naar het volgende punt.

De volgende bestemming is Quebec-city!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lianne

Op naar Canada!

Actief sinds 14 Mei 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 31994

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Rondreis Canada

08 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Op naar Canada

18 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Stage in Californie.

Landen bezocht: