Wat spookt die Lianne toch uit in Canada? - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu Wat spookt die Lianne toch uit in Canada? - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu

Wat spookt die Lianne toch uit in Canada?

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg lianne

05 Februari 2013 | Canada, Toronto

Wat spookt die Lianne toch uit in Canada?

Een aantal mensen heb ik de afgelopen weken al gesproken. Ik heb het erg naar mijn zin in Georgetown. Ik werk 6 dagen in de week en heb 1 dag vrij. Ik ben veel aan het fotograferen tussen de bedrijven door, de foto’s zijn te vinden op mijn Facebookpagina.

http://www.facebook.com/LianneWezemanFotografie?ref=hl

Het bedrijf waar ik ben is een training/wedstrijd stal gericht op hunters. Ik heb ondertussen al spierpijn van het springzadel, is wel even wennen. Ik vind het erg leuk. De dagen beginnen om half acht, fijne tijd! Rond een uur of acht zetten we de paarden buiten. Iedere dag is er haast wel een mooi zonsopgang. De wolken verpesten het af en toe door ervoor te gaan zitten maar dit maakt het afwisselend. Ik geniet hiervan.
Het uitmesten gaat hier handig. Er is een ‘track’. Deze loopt onder het gangpad door en dan kan je luiken open maken en hier gooien we alles in en zo doen we de stallen. De track loopt naar een trekker met keeper.

1 Februari zijn Angus en Kim, eigenaren van het bedrijf, met een aantal paarden vertrokken naar Florida. Daar vind een wedstrijd plaats en dit duurt meer als 6 weken, half maart zijn ze weer terug. Ze zijn met een truck en trailer daar heen gereden, een erg lange en vermoeiende rit van 24 uur. Het is goed gegaan en ze zijn inmiddels gesetteld.

In de barn hebben we nu ongeveer 19 paarden. Een aantal paarden word getraind door Baibe, stalmanager en ik heb 2 om te rijden. Een oud wedstrijdpaard van Kim waar ik veel van leer en een 4 jarige pony die nog niet zo lang onder het zadel is. Erg leuk om weer een pony te rijden!

In het dorp vlakbij, Erin, is The Shed Coffee Bar. Als we een boodschap gaan doen in Erin stoppen we vaak hier en gaan wat drinken. Een gezellig, klein en knus cafe tegenover de Tim Hortens waar je de lekkerste donuts kunt krijgen.

Op mijn eerste vrije dag heb ik een stuk gewandeld. Het bedrijf is aan een buitenweg en er is land en bos omheen dus ik vermaak me daar! Midden in een van de maïsvelden staat een boom, erg leuk om te zien. Ook heb ik vele sporen in de sneeuw gezien van reeën, wolfen en konijnen.
Gelukkig geen beren in de omstreken.

Jullie kunnen genieten van mijn foto’s op Facebook!

  • 05 Februari 2013 - 08:56

    Evelien Kist:

    He Lianne, goed te horen dat je het weer naar je zin hebt! Heb een verzoek aan je. In april bestaat EUROPEA 20 jaar (internationaal groen netwerk). Voor een congres dat we organiseren willen we laten zien wat groen onderwijs is (voor onze buitenlandse gasten). Wij, bestuur EUROPEA, zouden het erg leuk vinden wanneer jij een filmpje van jezelf zou laten maken (in de omgeving waar je nu bent, op een paard) en waarin je vertelt wie je bent, wat je gedaan hebt (Terra, Regioleren, buitenlandstages) en hoe jij gegroeid bent juist door regioleren en je buitenlandstages. In het Engels! Het hoeft maar een opname van een paar minuten te zijn - wel graag checken of beeld en geluid van een goede kwaliteit zijn! Denk je dat je dit voor elkaar kunt krijgen?? Eventuele kosten die je maakt (versturen, batterijen, weet ik veel) worden natuurlijk vergoed. Je kunt de opnames sturen naar AOC Terra, mbo Meppel, t.a.v. E. Kist, Werkhorst 56, 7944 AV Meppel.
    Geniet! Hartelijke groet,
    Evelien

  • 06 Februari 2013 - 08:28

    Berend:

    hoi lianne

    Mooi verhaal geniet van de momenten. Leuk zoals je alles vertelt. Niet teveel donuts eten hoor. Dus je drinkt nu ook koffie?????????????? Pas goed op je zelf als je gaat paard rijden of springen!

    dikke knuffel paps

  • 08 Februari 2013 - 11:25

    Marrie:

    hoi Lianne, Leuk verhaaltje geschreven. Nu kan iedereen met je meegenieten, wat wij al een paar weken doen. Je bent er nu een maand, voor ons lijkt het langer. IK zie dat je leuke foto's maakt. Fijn dat je er zo van geniet. En dat van die koffie? ben benieuwd.

    groetjes en knuffels Mams

  • 08 Februari 2013 - 14:17

    Gerda:

    hoi lianne, leuk verhaal en fijn dat het daar leuk is en dat jij je niet verveelt! zie op de laatste foto's aardig wat sneeuw! paarden blijven dan zeker binnen? geniet ervan en wat is er nou lekkerder dan een kop koffie met een donut!
    groetjes gerda

  • 16 Februari 2013 - 18:55

    Hennie:

    Hallo Lianne , hoe is het met jou, de laatste dagen niet zo veel de berichtjes van je gelezen, maar zoals je al had gezien, gehoord. zijn wij weer opa en oma geworden van een kleinzoon . Dus we zijn heel veel weggeweest Heen en weer naar Sneek. Nienke de hele week hier gelogeerd . Jacqueline mag vandaag naar huis. Maar Sem moet helaas nog even in het ziekenhuis blijven. Maar het gaat wel beter met hem. Maar hij is nog niet sterk genoeg om naar huis te gaan. We hopen dat ie ook snel naar huis mag.
    Vermaak jij je daar in het mooie Canada. Denk het wel he.
    Geniet er maar goed van de foto/s van je zien er in ieder geval goed uit.
    groetjes Hennie en Henk

  • 17 Februari 2013 - 20:59

    Hennie:

    hallo Lianne ik heb gisteren geschreven dat Sem nog in het ziekenhuis moest blijven maar het is anders verlopen jacqueline en sem zijn vandaag allebei thuisgekomen.het gaat goed met ze en zijn blij dat ze thuis zijn. groetjes hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lianne

Op naar Canada!

Actief sinds 14 Mei 2011
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 31999

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Rondreis Canada

08 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Op naar Canada

18 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Stage in Californie.

Landen bezocht: