Stay at jail hostel Ottawa - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu Stay at jail hostel Ottawa - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu

Stay at jail hostel Ottawa

Door: Lianne Wezeman

Blijf op de hoogte en volg lianne

23 Juli 2016 | Canada, Toronto

In Ottawa verblijf ik in het Hi-Ottwaw Jail Hostel. Dit hostel is vroeger een gevangenis geweest, deze sloot in 1972 en is binnen 6 maanden getransformeerd naar een Hostel. Het is een unieke ervaring om hier te zijn. Je kan verschillende 'cel' optied kiezen. Ik sliep in een cel waar alleen een eenpersoonsbed in past. Er hangt een spiegel en je kan er nog net je koffer kwijt. Als je wilt weten hoe het er uit ziet, het reisprogramma 3 op reis heeft hier een reportage van
Ik heb nog niet eerder in een hostel geslapen en dit was een eerste leuke ervaring, het team organiseerd diverse dingen waaronder een bbq en een pubcrawl door de stad.

Ottawa is de hoofdstad van Canada. Er zijn veel museums en regeringsgebouwen. Op donderdagochtend heb ik toevallig de premier van Canada, Justin Trudeau gezien. Een groep studenten ging hem ontmoeten en op de foto.
Door de stad loopt de Saint Lawrence river. Het is mogelijk om hier langs te fietsen. Ik heb dit op vrijdag gedaan. Ik ben toen naar Dows Lake gefietst en heb daar met een peddle board de warme middag op het meer doorgebracht.

Iedere avond is er een lichtshow bij Parlement Hill. Hier laten ze de geschiedenis van Canada zien, een andere manier en als het mooi weer is dan trekt het veel Bezoekers.
Byward Market vond ik het bezoeken waard. Net als in Nederland is hier een groente en fruit markt. Daarnaast leuke kleine winkels. Deze markt wordt gekenmerkt door smalle straatjes en steegjes. Op een aantal hoeken zijn ook straatmuziekanten. Na een uur spelen gaan zij naar de volgende plek. Tevens moeten ze een vergunning hebben om te mogen spelen. Ik heb hier een fruitlunch gekocht en geluisterd naar de muziek op straat.

  • 24 Juli 2016 - 12:22

    Marrie:

    Mooi dat je dit onderneemt, wat weer een herinneringen maak je! Dikke knuffel mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lianne

Op naar Canada!

Actief sinds 14 Mei 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 32008

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Rondreis Canada

08 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Op naar Canada

18 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Stage in Californie.

Landen bezocht: