Weekend en vandaag - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van lianne wezeman - WaarBenJij.nu Weekend en vandaag - Reisverslag uit Hanford, Verenigde Staten van lianne wezeman - WaarBenJij.nu

Weekend en vandaag

Door: lianne wezeman

Blijf op de hoogte en volg lianne

24 Mei 2011 | Verenigde Staten, Hanford

Gister was ik een dagje vrij. Maar was weer op tijd wakker. Dus heb ik lekker bijgekletst met iedereen, had ik ook lekker de tijd voor! S'middags hebben we met de familie gegeten was ook erg lekker. Mais en aardappelen en vlees, en sla(jaja leer het wel eten;)). Op zondagochtend gaan ze altijd naar de kerk al om 8 uur s'morgens begint dat. Ik ga volgende week mee. Dit lijkt me een hele bijzondere ervaring.
Toen zijn we nog naar de supermarkt geweest, ik kon nergens hagelslag vinden. Maar wel rekken vol met pindakaas dus was het verstandig dat ik geen pindakaas heb meegenomen in mijn koffer! Ook werden we aangesproken door iemand die ook ergens op het bedrijf werkt van de familie de Groot. Was grappig en vanmorgen kwamen we hem tegen op het terrein. En het was lekker zonnig weer!

Vandaag(maandag) zijn we weer begonnen met de stallen. En omdat ik me niet helemaal goed voelde heb ik in de ochtend niet gereden maar 2 paarden getoiletterd! Dit was ook hard nodig. Na de lunch ben ik wel gaan rijden. Jasper ging goed vandaag, dit is een 20 jarig paard waar alle knopjes volgensmij opzitten dus leuk! En daarna heb ik 3jarige Dondery gereden.
Ik knalde nog met het golfkarretjes tegen een paal aan, haha was niet helemaal aan het opletten volgensmij.
En we hebben lekker zelf eten gekookt. Alleen kregen we de oven niet aan voor de pizza(is echt een rare oven hoor! haha). En weer heerlijk weer!

Ondertussen word ik door iedereen op de hoogte gehouden. En alle reacties zijn ook leuk om te lezen.
Dit weekend gaan we misschien naar de bioscoop met een hele groep. Of naar Visalia of naar Hanford, in Hanford hebben ze een drive in bios. Waar je dus zo met de auto in kan rijden. Volgensmij hebben we dit niet in Nederland voor zo ver mijn kennis gaat? En ik vind alles nog steeds groot. Grote tv's en koelkasten en alles in de supermarkt is ook groot verpakt! Vandaag ook die grote koelkasten.

Ik lees de reacties wel weer of vragen!:) En foto's van de paarden komen deze week hoop ik.

  • 24 Mei 2011 - 05:08

    Jantina:

    Je moet wel opletten als je aan het rijden bent, brokkepiloot.... hahahha

    Het klinkt wel super daar, kom je straks nog wel weer terug?

    Groetjes Jantina, Rob en Lukas

  • 24 Mei 2011 - 09:14

    Marleen:

    Hey, leuk verhaal! Je kan altijd nog schrijver worden als het in de paarden niet lukt. Coureur lijkt me een minder geschikt beroep, arm golfkarretje en arm paaltje. Hihi, 'k snap nu waarom je je rijbewijs niet hebt gehaald... of kwam het door de jetlag?

    Goed dat je gistermiddag toch nog paard gereden hebt!! En leuk dat ze daar ook knopjes op de paarden zetten.

    Zoooo, luste jij dan geen slaaaa??? Waar stage al niet goed voor is! Leuk dat je naar de bios gaat. Poehpoeh... en ook nog naar de kerk. Kom je dan eigenlijk wel eens in een Nederlandse kerk? Ben benieuwd of het anders is. Kan me zo voorstellen dat die Amerikanen hun geloof iets uitbundiger beleven.

    Nou, we horen wel weer hoe het allemaal geweest is. Donderdag inspectie, dus ik ga maar eens op papier zetten waar we de blusdekens hebben hangen. Mooie boel is dat. We moeten zoveel mogelijk op een normaal gezin lijken, maar ik geloof niet dat er normale gezinnen zijn die op papier zetten waar ze hun blusdeken hebben hangen. En als ze dat wel doen dan maakt dat ze meteen abnormaal, nou ja, als het moet dan moet het!

    Byebye!!

  • 24 Mei 2011 - 11:48

    Piet Boersma:

    Leest erg leuk, en jouw ervaring wordt steeds groter. Heb je al ervaren dat bij alles wat je in de winkel koopt er altijd nog weer belasting overheen komt, je weet dus nooit wat je precies betaalt.
    We hadden vroeger ook drive-in bioscopen, maar dit was niet handig en gaf te veel rotzooi...
    groeten, en ga zo door!

  • 24 Mei 2011 - 12:26

    Larissa:

    Lianne Lianne, wat klinkt dat leuk! Je hebt toch niet een te grote deuk gereden hea? :P
    Ik kan niet wachten op een nieuwe update met foto's!

  • 24 Mei 2011 - 15:03

    Sandra:

    hey lianne!
    zo te lezen heb jij het goed naar je zin!
    het was waarschijnlijk toch een goede keuze van jou rij-instructeur in nederland om je niet te laten slagen voor je rijbewijs....grapje natuurlijk.
    ben weer benieuwd naar de volgende foto's!!!
    groetjes sandra

  • 24 Mei 2011 - 16:18

    Jeanette Tiemens:

    Jeetje, het klinkt alsof je al helemaal bent ingeburgerd daar. Leuk hoor.
    Zo'n drive-inn bioscoop lijkt me ook wel een aparte ervaring. Weet je al welke film jullie gaan kijken?
    Veel plezier!!!

  • 24 Mei 2011 - 16:56

    Fennita:

    Hoi Lianne,

    Wat ontzettend leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat. Ik vind het heel knap van je hoor. In je verslag heb je het over "we'. Met wie trek je dan vooral op? En zijn de paarden die meegevlogen zijn al een beetje gewend? Wanneer mogen ze bij de andere paarden?
    Vorig jaar is er op De Deel ook een drive-inn bioscoop geweest. Ik ben toen niet geweest, maar wil het de volgende keer wel eens meemaken.
    Nou, blijf lekker schrijven, want het leest heel leuk. Groetjes

  • 24 Mei 2011 - 18:53

    Jannetta:

    Meid wat beleef je een heleboel in 2 dagen. Zo te lezen heb je het prima naar de zin.
    Alles is daar Big ,maar het land is ook heel groot toch.
    Wij zijn heerlijk in dit pieplandje aan het mennen hoor, terwijl een heerlijke grote vlakte mij ook wat lijkt om dit uit te oefenen.
    Zie je daar wel aangespannen rijden?

    Niet in slaap vallen tijdens de bios hoor dat doe ik altijd.

    nou meid ik ben benieuwd naar nog wat foto's dan heb ik er meer beeld bij.

    doeggggggggggg

  • 24 Mei 2011 - 20:21

    Nathalie:

    Hey Lianne,

    Wat leuk allemaal zo om te lezen.
    Volgens mij verveel je je vast niet en beleef je echt een mega ervaring.
    Veel plezier daar en ik blijf je verhalen volgen ;)

    Groetjes Nathalie

  • 25 Mei 2011 - 06:36

    Daantje:

    Klinkt allemaal erg leuk! Met wie woon/werk je samen dan? Zijn er nog meer stagiaires?
    Wel super dat ze je helemaal betrekken bij het dagelijkse leven.

    Liefs Daan

  • 25 Mei 2011 - 16:57

    Geziena:

    hallo lianne, volgens mij begin je een beetje te wennen daar tenminste als ik je verslag zo lees.hier is het ook mooi weer dus ga zo nog even buiten zitten .
    wie weet is het hier morgen weer anders,je weet het maar nooit in nederland.O,ja krijgen die paarden de veulens tijdens je verblijf,dan kun je dat ook mooi meemaken .heel veel plezier,en geniet ervan groetjes van ons henk en geziena

  • 27 Mei 2011 - 18:01

    Groetjes Hommie En :

    Hoi Lianne
    Hier dan eindelijk een berichtje van ons,we hebben eerst alles gelezen en bekeken het ziet er allemaal erg mooi uit.en volgens ons zit je al aardig op je plekje.je hebt al leuke dingen meegemaakt zoals;welke idioot gaat er nu om twee uur s nachts winkelen nou jij dus?????? echt een reactie voor jou.Gelukkig dat je ook die dingetjes gewoon schrijft zoals je bent. wij wensen je nog heel veel plezier en een heel leerzame tijd.ik wist trouwens niet dat je geen slajajaja lust.doeiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hanford

Stage in Californie.

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2011

Laaste paar dagen

16 Augustus 2011

Wat is het toch super hier!

29 Juli 2011

Wat een leven hier..

09 Juli 2011

De zomer is begonnen!!!

20 Juni 2011

San Francisco
lianne

Op naar Canada!

Actief sinds 14 Mei 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 32018

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Rondreis Canada

08 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Op naar Canada

18 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Stage in Californie.

Landen bezocht: