Weekje Toronto en 11 april 2013 sneeuw!:O - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu Weekje Toronto en 11 april 2013 sneeuw!:O - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu

Weekje Toronto en 11 april 2013 sneeuw!:O

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg lianne

12 April 2013 | Canada, Toronto

11 april 2013 sneeuw!

Ongelofelijk! Vandaag, donderdag 11 april 2013 in Georgetown, Ontario Canada sneeuw!! Een dik pak weer. Het begon met hoe ze het hier noemen: Frozen rain. En daarna kwam de sneeuw. 25 cm!

Inmiddels zijn de eigenaren van het bedrijf alweer 3 weken terug uit Florida. Dus het is weer gezellig druk! De weken dat ze er niet waren was het een echte winter! Met het koudste wat ik heb gevoeld -28. Soms was het buiten -10 maar met de wind samen was de gevoelstemperatuur nog kouder! Het waren stressvolle weken, vandaar dat ik niks op mijn blog heb gezet!

18 maart ben ik een weekje naar Toronto geweest. Ik ben naar de CN Tower geweest en ik heb de hele yong street gezien. De Young street is de Main street in Toronto. De volgende dag ben ik met de ferry naar de eilanden gegaan. Vanaf hier kan je de skyline van Toronto zien! Eerst was het erg bewolkt maar later op de dag werd het weer beter! Dit eiland is het beste te verkennen per fiets. Maar laat ik toen net niet een fiets hebben. Dus toen heb ik rondgekeken of er ergens een fiets was die ik kon lenen en dat was zo. Dus als echte Hollander het hele eiland rondgefietst!:)
Ik was nog in een restaurant geweest daar en in het winterseizoen werd de eigenaar alleen met een kok en in de zomer hebben ze een terras waar ze 200 gasten kwijt kunnen en dan heeft die ongeveer 60 personeelsleden! Wat een verschil! Ik heb nog een meneer ontmoet die sinds zijn 4e al woont en leeft hier. Hij is nu 86, gaaf!
De mensen uit Toronto gaan vaak naar dit eiland om even uit te rusten of om even in een andere wereld te zijn! Nou dat gevoel had ik ook! Even weg van alles en lekker rond fietsen. Was echt in een andere wereld.
Ik ben ook nog naar het Eaton Centre geweest a big schoppingmal! En gelijk naar een super leuke winkel geweest, Abercrombie & Fitch!
Tijdens deze dagen verbleef ik bij een vriendin van Angus en Kim, Isobel. Zei heeft een appartement in hartje downtown Toronto. Dus een goede plek om te verblijven! Ze werkt als tourguide op bussen die heen en weer naar de Niagara watervallen gaan.
Woensdag was het een mooie dag dus ben ik met haar meegegaan naar de Niagra Falls. Erg gaaf om het te zien met de sneeuw en indrukwekkend.
Nog samen met een meneer die wildlife fotograag was een stuk naar beneden gelopen vanaf waar de boten vertrekken. Maar we konden niet ver komen!
Ik was verbaasd hoe erg ze hier leven van het toerisme. Het hele dorp moet ervan leven denk ik. Zo is er een heuse Niagra fall fun street, apart om te zien!
En toen was er nog 1 dag! Deze dag heb ik besteed om maar eens de straat op te gaan met mijn camera en ik heb geprobeerd om het straatleven van Toronto te fotograferen. Leuk om te doen en zo mensen te observeren.

De foto’s van deze week moet ik nog steeds uitzoeken!

In de 2e week van mei begint het showseizoen hier en dan gaan we naar Palgrave op wedstrijd. Ik kijk daar naar uit! Kan ik nog 1 show meekrijgen!

Inmiddels zijn we in de 2e week van april en er zijn 2 nieuwe trainingspaarden bijgekomen. 2 dressuur gefokte 5 (of 6) jarige. Kim gaat ze trainen en dan deze zomer gaan ze mee op wedstrijd en aan het eind van het seizoen moeten ze verkocht worden. Leuke paarden om mee te werken.

We hebben vorige week een goede week gehad met mooi weer. Afgelopen dinsdag was het zelfs al benauwd en 17 graden. Maar dat tipt niet aan Nederlands waar ik hoorde dat het aanstaande zondag 20 graden word! Wat dat betreft het weer lijkt Canada wel veel op Nederland. De ene dag keiharde regen en de volgende dag een koude ochtend met -2 en zon!
Donderdag 5 april hebben we eindelijk voor de 1e keer in de buitenbak gereden met de paarden. Wow dat gevoel om weer buiten te rijden, fantastisch! De rest van de dag had ik een adrenaline boost. Voelde gek maar super!

En nu 11 april. Alle hindernissen al weggehaald uit de binnenbak omdat we buiten zouden gaan opbouwen. Maar jammer genoeg zat het weer niet mee en is er deze donderdagochtend 11 april 25 cm sneeuw gevallen!

Hopen dat het dit weekend weggaat en we lekker van het mooie weer kunnen gaan genieten!


  • 12 April 2013 - 08:45

    Berend:

    hoi lianne

    Wat een prachtig verhaal geschreven met veel emoties adraline, voel het in mijn hele lichaam, dat je weer helemaal je zelf bent wauw heel fijn. Ik mis je wel, zou je nu heel graag vast willen houden. Even daar wezen en naar je kijken en er van genieten zoals jij dat voelt en beleeft. Ik heb het idee dat je gegroeit bent in je zelf dat mag ook wel eens gezegd worden toch! Ik ben supertrots op je, geniet er nog van en hoop dat het daar ook snel warmer wordt. knuffel van je trotse vader berend

  • 12 April 2013 - 21:18

    Marrie:

    Wat fijn dat je het plezier weer terug hebt gevonden, dat doet me/ons goed. Hou dit vast en we genieten van je. Kus en knuffel. Mam

  • 20 April 2013 - 23:40

    Hommie En Nannie :

    Hoi Lianne

    Ik ben blij te lezen dat je weer lekker in je velletje zit.
    Dat is natuurlijk ook wel genieten zo,n weekje in Toronto.
    Wat een mooie foto"s daar bij de Niagra Falls.
    Ik hoop dat het weer nu beter is voor jullie want het is hier nog niet echt heel warm.
    maar we hebben gelukkig geen sneeuw meer gehad, alles begint hier nu wel te bloeien.
    Alles gaat hier verder goed met ons en met de kinderen.IK hoop voor jou dat je nog veel kunt genieten
    en dat de show ook goed verloopt. Ik lees in je verhaal ook dat je overal van geniet en heel veel leert.
    Wij vinden het zo wie zo super dat je dit allemaal in je uppie doet.
    Wij wensen je nog een hele fijne tijd daar

    Groetjes en knuffels van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lianne

Op naar Canada!

Actief sinds 14 Mei 2011
Verslag gelezen: 1176
Totaal aantal bezoekers 32032

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Rondreis Canada

08 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Op naar Canada

18 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Stage in Californie.

Landen bezocht: