Kennismaking met de wedstrijden in Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu Kennismaking met de wedstrijden in Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van lianne wezeman - WaarBenJij.nu

Kennismaking met de wedstrijden in Canada

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg lianne

20 Mei 2013 | Canada, Toronto

Het is alweer een aantal weken terug dat ik een blog heb geplaatst dus hier gaan we.

Vanmorgen zat ik buiten en ik hoorde de vogels fluiten en het was al heerlijk warm. Na lunch toch maar even binnen gaan zitten om wat af te koelen. Ik denk dat de temperatuur in de zon wel stijgt naar 28 graden.

Het lijkt ook wel alsof we direct van winter naar zomer gaan, geen lente.

Afgelopen 2 weken ben ik mee op wedstrijd geweest naar Palgrave. Dit is een groot horse park waar plek is voor rond de 400 paarden. Iedereen rijd rond met golfkarts, fietsen en mini moters.
Dit is dan ook geen luxe want vanaf de stallen is het minimaal 6 minuten lopen naar de ring toe.
In Noord-Amerika hebben een andere tak van de paardensport: de Hunters.
Bij deze verschillende klasses, hunters over fences, equetation over fences en flatt clas, draait het erom hoe je je paard rijd en het uiterlijk.
Er zijn professionele mensen die de paarden speciaal hiervoor komen invlechten.
Op deze manier weet je zeker dat het goed is gedaan.
Een aparte job, maar je verdiend er wel goed geld mee!

Ik heb afgelopen 2 weken gegroomd. Mee na de ring. Helpen met de warming up, paarden vast houden zodat de ruiter het parcour kan lopen en van alles en nog wat.

2 weken keihard werken maar het was het waard. Ik heb weer veel nieuwe mensen ontmoet en veel dingen gezien.

Een aantal momenten die ik weer met veel plezier naar terug zal kijken.

Nog even genieten en dan zitten we weer in Nederland! Ik hoorde dat het de slechtste lente is sinds 1901! Maar als ik terug ben wil ik wel een lekker zonnetje!

  • 20 Mei 2013 - 23:53

    Sandra:

    hey lianne!!!!

    sorry dat ik zo laat wat van me laat horen, maar ik heb al je verhalen gevolgd en de verhalen van paps en mams aangehoord!!!
    merkte aan je ouders al dat je aan het groeien bent zeg maar, daar zijn ze erg trots op! en is ook goed om te horen.
    wij zijn natuurlijk erg druk met de bruiloft, maar dat is ook wel erg leuk!!!
    en natuurlijk leuk dat jij er gewoon bij bent :-) , we gaan er een leuk feestje van maken!!!

    vermaak je nog even, geniet nog even, leer nog even, en ontspan nog even.
    voor je het weet zit je weer in de koude lente hier in nederland!
    dus ik zou zeggen...hang je paraschute uit dat vliegtuig en trek de zon met je mee hier naartoe!!!!

    tot snel
    sandra, peter, milou en anouk

  • 21 Mei 2013 - 21:12

    Remko:

    Hej Lianne,

    klinkt erg goed zo'n groot evenement, laatst was ik met Gladys en Mika ook nog op een manége en het blijft indrukwekkend die grote paarden. Geniet er nog van in Canada en tot weerziens in Nederland!

    groeten Remko & Gladys

  • 06 Juni 2013 - 23:16

    Henriette:

    Leuk verhaal joh! en gaaf om ook weer mee te maken,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

lianne

Op naar Canada!

Actief sinds 14 Mei 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 32034

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Rondreis Canada

08 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Op naar Canada

18 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Stage in Californie.

Landen bezocht: